Javaslat a biztosítási termékek összehasonlításához
Az Eurorisk Kft. több biztosítási termék esetében saját fejlesztésű és karbantartású digitális összehasonlító felületet üzemeltet. Az összehasonlító oldalak segítik az ügyfeleket az értékesített termékek, biztosítási ajánlatok kiválasztása során a vásárlási döntéseik előtti informálódásban. Szeretnénk tájékoztatni minden tisztelt ügyfelünket, hogy az általunk üzemeltetett digitális összehasonlító felületek független oldalak, a megjelenített biztosítási ajánlatok nem szponzorált termékek, ezért a www.eurorisk.hu
oldalon nem találhatók kiemelt ajánlatok sem.
A GVH szerint a digitális összehasonlító oldalak hasznosak a fogyasztók szempontjából, ám a szponzorált kiemelésekkel sok üzemeltető megtéveszti a felhasználókat. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) több mint egy évig tartó vizsgálata szerint a fogyasztók vásárlási döntéseik előtti informálódását nagyban segítik a digitális összehasonlító eszközök. Ám mivel az ilyen platformok létrehozása és működtetése költséges, az üzleti alapon működők érdekeltek lehetnek a sorrend manipulációjában, ha a termékek eladói erre pénzügyileg ösztönzik őket. Ronthatja az összehasonlíthatóságot például a többletjuttatás ellenében történő kiemelés, vagy az összetett termékek kizárólag egy szempont mentén történő összehasonlítása. A GVH szerint sok helyen nem tájékoztatják megfelelően a fogyasztókat arról, hogy melyek a szponzorált ajánlatok, esetleg manipulálják a bemutatott termékek sorrendjét, amelyről a nem kellően körültekintő fogyasztó azt hiheti, hogy azt a keresése alapján alakították ki. A vizsgálathoz kapcsolódóan a Nielsen piackutatást végzett, eszerint a felhasználóknak kevesebb mint a fele feltételezi, hogy a kiemelt ajánlatok fizetett megjelenések. Az összehasonlító oldalak a pénzügyi területen is kapósak. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás tarifálását a megkérdezettek 71 százaléka összehasonlító oldalon kezdi, de az utasbiztosításoknál is az online tájékozódás után 75 százalékban szerződés is köttetik a neten. A válaszadók szerint a legtöbb pénzügyi termék túl bonyolult. Sok függ a személyes indíttatástól, a felhasználók igénye nem a teljes körű tájékozódás, inkább az orientálódás, bizonyos pénzintézetek kizárása, az ajánlatok egyszerűbb paraméterek alapján történő összehasonlítása. A GVH szerint a fentiek miatt itt talán kevésbé okoznak gondot a kiemelt megjelenítések, hiszen az ajánlatokat a felhasználók figyelmesebben vizsgálják meg.
Érdekes tény, hogy ma már az összehasonlítást végző oldalak nagy része önálló kommunikációt folytat. Kérdés, hogy ezek a közlések mennyiben felelnek meg a jegybank vonatkozó ajánlásának, hogy az elektronikus felületen történő kommunikáció pártatlan legyen. A GVH most arra tett javaslatot, hogy az üzemeltetők tegyék egyértelművé, hogy független-e az összehasonlító oldal, vagy maga a kereskedő, szolgáltató üzemelteti, illetve (közvetve vagy közvetlenül) szponzorálja.
Az Eurorisk Kft. több biztosítási termék esetében saját fejlesztésű és karbantartású digitális összehasonlító felületet üzemeltet. Az összehasonlító oldalak segítik az ügyfeleket az értékesített termékek, biztosítási ajánlatok kiválasztása során a vásárlási döntéseik előtti informálódásban.
Szeretnénk tájékoztatni minden tisztelt ügyfelünket, hogy az általunk üzemeltetett digitális összehasonlító felületek független oldalak, a megjelenített biztosítási ajánlatok nem szponzorált termékek, ezért a www.eurorisk.hu oldalon nem találhatók kiemelt ajánlatok sem.
Kérjük, tekintse meg biztosítási termékkínálatunkat: